Λαμπρά εορτάστηκε η Εορτή της Παγκοσμίου Υψώσεως του Τιμίου και Ζωοποιού Σταυρού στην Ιερά Μητρόπολη Μαντινείας και Κυνουρίας.

Χαίρε, λαμπρόν της πίστεως γνώρισμα·
χαίρε, παντός του κόσμου διάσωσμα.
Χαίρε, Ξύλον μακάριον.

Με την ευλογία και την χάρη του Πανάγαθου Θεού εορτάστηκε η Εορτή της Παγκοσμίου Υψώσεως του Τιμίου και Ζωοποιού Σταυρού στην θεοφρούρητο Επαρχία μας, την Ιερά Μητρόπολη Μαντινείας και Κυνουρίας.
Πλήθος ευσεβών χριστιανών όλων των ηλικιών πλημμύρισε τα Μοναστήρια και τους Ενοριακούς Ιερούς Ναούς.
Ο Σεβασμιώτατος Ποιμενάρχης μας,Μητροπολίτης Μαντινείας και Κυνουρίας κ. κ. ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ, την Πέμπτη 13η Σεπτεμβρίου 2012, παραμονή της μεγάλης εορτής της Χριστιανοσύνης,χοροστάτησε στην Ακολουθία του Εσπερινού στην Ιερά Μονή Επάνω Χρέπας Τριπόλεως. Στην Ακολουθία του Εσπερινού συμμετείχαν Ιερείς εκ της Τριπόλεως και της Αρχιερατικής Περιφέρειας Φαλάνθου.
Ανήμερα της εορτής ημέρα Παρασκευή της Σταυροπροσκυνήσεως, ο Σεβ. Μητροπολίτης μας, χοροστάτησε στον Όρθρο και στην Ακολουθία της Υψώσεως του Τιμίου και Ζωοποιού Σταυρού, εν συνεχεία τέλεσε την Θεια Λειτουργιά στην ανακαινισμένη Ιστορική Ιερά Μονή Αγίου Νικολάου Καλτεζών.
Στην Ιερά Μονή των Καλτετζών πλήθος ευλαβών προσκυνητών προσήλθε λαμβάνοντας την χάρη του Πανσεβάσμιου Αγίου Ξύλου.
Στην υπόλοιπη Μητρόπολη, με κάθε θρησκευτική μεγαλοπρέπεια εόρτασαν ολες οι Ιερές Μονές, ήτοι η Ιερά Μονή Γοργοεπηκόου Νεστάνης Μαντινείας, η Ιερά Μονή Τιμίου Προδρόμου Καστρίου Κυνουρίας, η Ιερά Μονή Επάνω Χρέπας Τριπόλεως, η Ιερά Μονή Αγίου Νικολάου Βαρσών, η Ιερά Μονή Κανδήλας, η Ιερά Μονή Ελωνης, η Ιερά Μονή Σίντζας καθώς και οι Ενοριακή Ναοί.
Στη Τρίπολη η οποία είναι και η έδρα της Ιεράς Μητροπόλεως, στον Μητροπολιτικό Ιερό Ναό του Αγίου Βασιλείου της Τριπόλεως αλλά και τους άλλους Ιερούς Ναούς πλήθος κόσμου παρέστη και κατέκλισε τους Ιερούς Ναούς, τόσο κατά την Θεία λειτουργία, όσον και κατά την Ιερά ακολουθία της Υψώσεως του Τιμίου και Ζωοποιού Σταυρού.

Ανήμερα της εορτής στον Μητροπολιτικό Ιερό Ναό Αγίου Βασιλείου Τριπόλεως και περί ώρας 6.30 μ.μ προεξάρχοντος του Σεβ. Μητροπολίτου μας, τελέσθηκε η Ιερά Ακολουθία των Χαιρετισμών του Τιμίου Σταυρού παρουσία πλήθους Ιερέων, Τριπολιτών και εορταζόντων την μεγάλη αυτή εορτή της Ορθοδοξίας μας.

Οι Ορθόδοξοι Χριστιανοί παγκοσμίως τιμούμε με ιδιαίτερο τρόπο την ημέρα της Υψώσεως του Σταυρού του Κυρίου μας. Όλες οι Ιερές ακολουθίες έχουν πανηγυρικό χαρακτήρα,ενώ παραλλήλως την ημέρα αυτή έχει θεσπισθεί αυστηρή νηστεία.Κατακλύζουμε του Ιερούς Ναούς για να προσκυνήσουμε τον Τίμιο Σταυρό,παίρνουμε μαζί μας κλώνους βασιλικού ως ευλογία και χρησιμοποιούμε τα Σταυρολούλουδα στην προετοιμασία του πρόσφορου αντί για να χρησιμοποιήσουμε προζύμι.

Ξέρουμε καλά ότι η τιμή και η προσκύνηση του Σταυρού είναι προσκύνηση του Ίδιου του Εσταυρωμένου Χριστού μας.
Ο Σταυρός του Κυρίου μας, είναι το καύχημά μας, το νικηφόρο λάβαρο κατά του μεγαλύτερου εχθρού μας, του διαβόλου,το αήττητο όπλο κατά του κάθε είδους κακού. ο Τίμιος Σταυρός είναι το Ιερότερο σύμβολο του χριστιανισμού είναι η σημαία και το λάβαρο της Εκκλησίας,είναι ο φύλαξ της οικουμένης. Κάποτε ο Σταυρός ήταν όργανο θανατικής εκτελέσεως των κακούργων, ήταν ξύλο καταισχύνης και κατάρας. Από τότε όμως που επάνω σ' αυτόν πέθανε ο αναμάρτητος Σωτήρας του κόσμου, ο Σταυρός έγινε «Τίμιον Ξύλον».
Γι' αυτό και την 14η Σεπτεμβρίου κάθε ευλογημένου έτους, γιορτάζουμε την εύρεση του Τιμίου Σταυρού στα Ιεροσόλυμα από την Αγία Ελένη και την ύψωση του, γι' αυτό η Εκκλησία περίτρανα διαμηνύει και θυμίζει προς όλους μας:

«Σταυρός ο φύλαξ πάσης της οικουμένης· Σταυρός η ωραιότης της Εκκλησίας...»
Γι' αυτό στο απολυτίκιο της ημέρας,γίνεται λόγος για το ότι ο λαός ανήκει στον Θεό: «Σώσον Κύριε τον λαόν Σου και ευλόγησον την κληρονομίαν Σου». Μας εξηγεί ότι ο λαός δεν ανήκει στους άρχοντας, αλλά στον Κύριο και Θεό μας των Σωτήρα Χριστό.
Κληρονομία είναι η Εκκλησία, η μία,Αγία, καθολική και αποστολική, που κρατά αμετάβλητα και αδιάλειπτα την αποστολική διαδοχή, την διδασκαλία και τα χαρίσματα του Αγίου Πνεύματος.
Η φράση "νίκας τοις βασιλεύσιν" εννοιολογικά αναφέρεται στους άρχοντας που ηγούνται του λαού..
Έπειτα, γίνεται λόγος για το πολίτευμα του Κράτους που προστατεύεται από τον Σταυρό: «και το σον φυλάττων διά του σταυρού Σου πολίτευμα». Πρόκειται για ένα πολίτευμα που στηρίζεται στον αποκαλυπτικό λόγο του Θεού, στο πολίτευμα του Σταυρού, δηλαδή στην αγάπη ως υπέρβαση της φιλαυτίας.

Ακόμη στο τροπάριο αυτό γίνεται λόγος για βαρβάρους: «κατά βαρβάρων δωρούμενος». Ποιοι είναι αυτοί οι βάρβαροι;

Το τροπάριο αυτό θέτει έναν βαθύ πολιτειακό προβληματισμό που δεν συνδέεται με την εξωτερική μορφή του πολιτεύματος, αλλά με τον τρόπο ζωής και πολιτείας τόσο των αρχόντων όσο και των αρχομένων.

Ευχόμαστε σε όλους τους Χριστιανούς μας και συνανθρώπους μας, ο Τίμιος Σταυρός, το Ζωηφόρο και Πανάγιο αυτό Ξύλο, επάνω στο οποίο υπεγράφη με το Τίμιο Αίμα του Κυρίου η Σωτηρία του κόσμου να σκέπη και να προστατεύει πάντας.



+ Ιερεύς Ιωάννης Σουρλίγγας

Post a Comment

Νεότερη Παλαιότερη