Ξεκίνησε επισήμως εκστρατεία για την Επιστροφή της Αφροδίτης της Μήλου

Και επισήμως ο Δήμος Μήλου ξεκίνησε δυναμικά τις απαραίτητες διαδικασίες μέσα από τις οποίες επιδιώκει την επιστροφή στην ελληνική κατοχή και στις τοπικές μουσειακές αρχές του νησιού έως το 2020 του αυθεντικού αγάλματος της Αφροδίτης της Μήλου.Σε δηλώσεις τους τόσο ο δήμαρχος Γεράσιμος Δαμουλάκης όσο και αντιδήμαρχος  Ζαμπέτας Τουρλού τόνισαν ότι είναι αναγκαία η επιστροφή του αγάλματος μιας και «είναι κάτι που το χρωστάμε στους προγόνους και τα παιδιά μας».Μέσω αυτής επιθυμούν να δουν το αυθεντικό  έργο πίσω στον τόπο καταγωγής του και στις αίθουσες του Αρχαιολογικού Μουσείου της Μήλου μακριά από το Παρίσι και του Μουσείου Λούβρου όπου βρίσκεται εκεί από το 1820.


Η Αφροδίτη της Μήλου όπως αυτή εκτίθεται στις μέρες μας στο Μουσείο του Λούβρου στο Παρίσι


Η ιστορία πίσω από το γνωστό γλυπτό 
                             
Η Αφροδίτη της Μήλου αποτελεί ένα από τα χαρακτηριστικότερα γλυπτά  της ελληνιστικής-ρωμαϊκής περιόδου(150-50 π.Χ.). Εντοπίστηκε το 1820 σε περισσότερα από έξι χωριστά κομμάτια σε αγροτική περιοχή της Μήλου. Έπειτα από ένα χρόνο κατέληξε στο Μουσείο του Λούβρου, όπου και εκτίθεται μέχρι σήμερα.


Το άγαλμα της Αφροδίτης της Μήλου συνδυάζει εξαιρετικά τη γυναικεία ομορφιά και τη θηλυκότητα. Δημιουργός του, αρχικά, θεωρείτο ο Πραξιτέλης, ωστόσο η εκδοχή αυτή εξασθένησε με το πέρασμα των χρόνων. Αποτελεί σήμα κατατεθέν της Μήλου και, σαφώς, προσδιοριστικό στοιχείο του τουρισμού του κυκλαδίτικου νησιού.

Είναι σκαλισμένη σε παριανό μάρμαρο, ξεπερνώντας σε ύψος τα δύο μέτρα(2.02). Παριστάνει τη θεά του έρωτα, αν και αρχικά κάποιοι υποστήριζαν πως απεικονίζει τη σύζυγο του Ποσειδώνα, Αμφιτρίτη.Εντοπίστηκε  ακρωτηριασμένη και επικρατούν διάφορα σενάρια, σχετικά με το τι κρατούσε στα χέρια της. Ένα από αυτά τη θέλει να κρατά στο αριστερό χέρι ένα μήλο ή έναν καθρέφτη. Ένα άλλο υποστηρίζει, πως κρατούσε την ασπίδα του Άρη. Άλλοι, πάλι, θεωρούν πως δεν είχε τίποτα στα χέρια της και ήταν απλά έτοιμη να λουστεί.


Όσον αφορά το δημιουργό του αγάλματος, τα στοιχεία φανερώνουν, πως πρόκειται για τον Αγήσανδρο με καταγωγή από την Αντιόχεια. Κι αυτό, επειδή, στη βάση του γλυπτού είχε απομείνει χαραγμένο το μισό όνομα του τεχνίτη. Η επιγραφή αυτή χάθηκε το 1825, όταν η Αφροδίτη της Μήλου βρισκόταν ήδη στο Λούβρο. Έτσι, επικράτησε σύγχυση για το δημιουργό και ενεπλάκη στα σενάρια το όνομα του περίφημου Πραξιτέλη. Εκδοχή, που όπως προείπαμε, ατόνησε με την πάροδο των ετών.


Πηγή:maxmag.gr,Lifo.gr

Post a Comment

Νεότερη Παλαιότερη