Καλλιμάρμαρο:Χτυπα την γυναίκα σου.Μπορείς.Είσαι "Άνδρας"





Το γύρο του διαδικτύου κάνει τις τελευταίες ώρες videο,το οποίο προβάλλει την εκδήλωση βίας εναντίον γυναίκας στην συναυλία του ΣΚΑΪ "Όλοι μαζί μπορούμε",η οποία πραγματοποιήθηκε στις 13 Ιουλίου του 2017 στο Καλλιμάρμαρο.

Το ιστορικό του γεγονότος
Στην συναυλία του γνωστού Έλληνα τραγουδιστή Διονύση Σαββόπουλου,που έλαβε χώρα στο Καλλιμάρμαρο στις 13 Ιουλίο,ένας άνδρας ερχόμενος σε αντιπαράθεση με την γυναίκα του την χτύπησε χαστουκίζοντάς την και ρίχνοντας την με βία μπροστά στα μάτια του κοινού.
Όλα ξεκίνησαν όταν ένας θεατής, για άγνωστο λόγο, άρχισε να διαπληκτίζεται με κάποιον άλλον που καθόταν κάποιες σειρές παραπάνω.Η σύζυγος που συνόδευε τον έναν από τους δύο άνδρες προσπαθούσε με κάθε τρόπο  να τον συγκρατήσει, μπαίνοντας μπροστά του. Ωστόσο, σε κάποια στιγμή η ένταση φούντωσε,με αποτέλεσμα ο άνδρας να  την σπρώξει με βία πέφτοντας κάτω.Στη συνέχεια,φαίνεται να την χαστουκίζει. Η γυναίκα τα χάνει λίγο αρχικά, αλλά συνεχίζει να προσπαθεί να τον καλμάρει προκειμένου να σταματήσει η ένταση. Ωστόσο, μετά από αυτή την πράξη η ένταση φούντουσε μιαςς και θεατές που κάθονταν στις κοντινές θέσεις, εξοργισμένοι από την κίνηση του εν λόγο κυρίου  αρχίσαν να του επιτίθενται φραστικά.Στη συνέχεια, ο δράστης άνδρας ζήτησε το λόγο από κάποιον άλλο θεατή που κάθεται παραπάνω και καθώς κινείται εναντίον του, ο άλλος άνδρας τον σπρώχνει και τον ρίχνει κάτω. Μετά από αυτή την ένέργεια επικράτησε όπως ήταν αναμενόμενο πανδαιμόνιο αφού και άλλοι θεατές από τις κοντινές θέσεις "πιάστηκαν" στα χέρια.Η γυναίκα μέσα σε αυτό τον πανικό φαίνεται να τον προστατεύει με το σώμα της.
Σχολιασμός του γεγονότος
 Αυτό το γεγονός είναι από την σύγχρονη Ελλάδα του 2017.Είναι ένα συμβάν που μας φανερώνει με τον χειρότερο δυνατό τρόπο το ότι η ισότητα των δύο φύλων υπάρχει μόνο στα χαρτιά και τα λόγια.Αντικατοπτρίζει εκφράσεις του ευρύτερου κοινωνικού συνόλου,που θέλουν την γυναίκα ως το "αδύναμο φύλο" σε πολλά επίπεδα(όπως για παράδειγμα το εργασιακό ή και το πολιτικό κλάδο) ενώ παράλληλα καλλιεργούνται συγκεκριμένα σεξιστικά πρότυπα παρουσιάζοντάς τες ως επιφανειακές,ρηχές οι οποίες ασχολούνται με την κατανάλωση προιόντων ομορφίας ή ένδυσης,μιας και το μόνο που τις εμδιαφέρει είναι η εξωτερική εμφάνιση τους.
Αυτή η ιστορία μας θυμίζει έντονα την πλοκή μιας τραγωδίας περασμένων ετών.Η γυναίκα,ως σωστή σύζυγος στέκεται δίπλα στον άνδρα της.Είναι περιθωριοποιημένη,παιδοποιός μηχανή,η οποία έχει μάθει να δέχεται την βίαιη συμπεροφορά του.Δέχεται τη σωματική βία και τις ύβρεις για να μην διαλύσει την οικογένειά της,προστατεύοντας με αυτόν τον-οξύμορο-τρόπο την ίδια και τα παιδιά της από τα σχόλια των ανθρώπων,που την περιβάλλουν.
Από την άλλη,ο άνδρας αντιπροσωπεύει τις αρχές και τις αξίες της ανδροκρατούμενης κοινωνίας στην οποία έχει μεγαλώσει.Χτυπά με γροθιές και σπρώχνει βίαια την σύζυγό του μη σεβόμενος το ότι μπροστά ήταν τα ίδια του τα παιδιά καθώς και το ότι βρικόταν στον ιερό χώρο του Καλλιμαρμάρου,το οποίο χτίστηκκε το 329πΧ από τους Αρχαίους Εξευγενισμένους Προγόνους μας.Στην δημόσια κατακραυγή από τους θεατές ο εν λόγω κύριος ξεσπά,μιας και στο δικό του κόσμο τέτοιες ενέργειες δεν κατακρίνονται.
καλύτερα να πούμε ότι μια κουλτούρα βίας είναι βαθιά εγγεγραμμένη στο πολιτιστικό DNA της Ελλάδος.Το video του συμβάντος εδώ και ώρες κάνει το γύρω στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης,με τους χρήστες να παρουσιάζουν αρνητικά αλλά και να καταδικάζουν αυτή την πράξη.Ωστόσο,παρατηρούμε οτι μέσω αυτών γίνεται προβολή του φαινομένου της βίας,ενώ απουσιάζουν οι προβληματισμοί.Κανένας δεν σκέφτεται το "Πως φτάσαμε ως εδώ","Τι φταίει" ή "Τι πρέπει να γίνει σε ατομικό και συλλογικό για να αλλάξει αυτή η κατάσταση".
Από τα παραπάνω,αντιλαμβανόμαστε πως εί.αστε αντιμέτωποι με την κρίση-ηθική αλλά και κοινωνικών αξιών-γεγονός που χρίζει τηνεπιτακτική αμάγκη αντιμετώπισης από τα ίδια τα άτομα αλλά και τα ίδια τα συλλογικά όργανα.Για ένα καλύτερο αύριο στο οποίο η ισότητα ανάμεσα στα δύο φύλα και ο  σεβασμός δεν θα είναι ένα κενό γράμμα.
Αυτή η ιστορία μας παρουσιάζει το ότι ζούμε σε μια κοινωνία πο προωθεί την βια.Θα μπορούσαμε πολύ
Το γύρο του διαδικτύου κάνει τις τελευταίες ώρες videο,το οποίο προβάλλει την εκδήλωση βίας εναντίον γυναίκας στην συναυλία του ΣΚΑΪ "Όλοι μαζί μπορούμε",η οποία πραγματοποιήθηκε στις 13 Ιουλίου του 2017 στο Καλλιμάρμαρο.


Το ιστορικό του γεγονότος
Στην συναυλία του γνωστού Έλληνα τραγουδιστή Διονύση Σαββόπουλου,που έλαβε χώρα στο Καλλιμάρμαρο στις 13 Ιουλίο,ένας άνδρας ερχόμενος σε αντιπαράθεση με την γυναίκα του την χτύπησε χαστουκίζοντάς την και ρίχνοντας την με βία μπροστά στα μάτια του κοινού.
Όλα ξεκίνησαν όταν ένας θεατής, για άγνωστο λόγο, άρχισε να διαπληκτίζεται με κάποιον άλλον που καθόταν κάποιες σειρές παραπάνω.Η σύζυγος που συνόδευε τον έναν από τους δύο άνδρες προσπαθούσε με κάθε τρόπο  να τον συγκρατήσει, μπαίνοντας μπροστά του. Ωστόσο, σε κάποια στιγμή η ένταση φούντωσε,με αποτέλεσμα ο άνδρας να  την σπρώξει με βία πέφτοντας κάτω.Στη συνέχεια,φαίνεται να την χαστουκίζει. Η γυναίκα τα χάνει λίγο αρχικά, αλλά συνεχίζει να προσπαθεί να τον καλμάρει προκειμένου να σταματήσει η ένταση. Ωστόσο, μετά από αυτή την πράξη η ένταση φούντουσε μιαςς και θεατές που κάθονταν στις κοντινές θέσεις, εξοργισμένοι από την κίνηση του εν λόγο κυρίου  αρχίσαν να του επιτίθενται φραστικά.Στη συνέχεια, ο δράστης άνδρας ζήτησε το λόγο από κάποιον άλλο θεατή που κάθεται παραπάνω και καθώς κινείται εναντίον του, ο άλλος άνδρας τον σπρώχνει και τον ρίχνει κάτω. Μετά από αυτή την ένέργεια επικράτησε όπως ήταν αναμενόμενο πανδαιμόνιο αφού και άλλοι θεατές από τις κοντινές θέσεις "πιάστηκαν" στα χέρια.Η γυναίκα μέσα σε αυτό τον πανικό φαίνεται να τον προστατεύει με το σώμα της.
Σχολιασμός του γεγονότος
 Αυτό το γεγονός είναι από την σύγχρονη Ελλάδα του 2017.Είναι ένα συμβάν που μας φανερώνει με τον χειρότερο δυνατό τρόπο το ότι η ισότητα των δύο φύλων υπάρχει μόνο στα χαρτιά και τα λόγια.Αντικατοπτρίζει εκφράσεις του ευρύτερου κοινωνικού συνόλου,που θέλουν την γυναίκα ως το "αδύναμο φύλο" σε πολλά επίπεδα(όπως για παράδειγμα το εργασιακό ή και το πολιτικό κλάδο) ενώ παράλληλα καλλιεργούνται συγκεκριμένα σεξιστικά πρότυπα παρουσιάζοντάς τες ως επιφανειακές,ρηχές οι οποίες ασχολούνται με την κατανάλωση προιόντων ομορφίας ή ένδυσης,μιας και το μόνο που τις εμδιαφέρει είναι η εξωτερική εμφάνιση τους.
Αυτή η ιστορία μας θυμίζει έντονα την πλοκή μιας τραγωδίας περασμένων ετών.Η γυναίκα,ως σωστή σύζυγος στέκεται δίπλα στον άνδρα της.Είναι περιθωριοποιημένη,παιδοποιός μηχανή,η οποία έχει μάθει να δέχεται την βίαιη συμπεροφορά του.Δέχεται τη σωματική βία και τις ύβρεις για να μην διαλύσει την οικογένειά της,προστατεύοντας με αυτόν τον-οξύμορο-τρόπο την ίδια και τα παιδιά της από τα σχόλια των ανθρώπων,που την περιβάλλουν.
Από την άλλη,ο άνδρας αντιπροσωπεύει τις αρχές και τις αξίες της ανδροκρατούμενης κοινωνίας στην οποία έχει μεγαλώσει.Χτυπά με γροθιές και σπρώχνει βίαια την σύζυγό του μη σεβόμενος το ότι μπροστά ήταν τα ίδια του τα παιδιά καθώς και το ότι βρικόταν στον ιερό χώρο του Καλλιμαρμάρου,το οποίο χτίστηκκε το 329πΧ από τους Αρχαίους Εξευγενισμένους Προγόνους μας.Στην δημόσια κατακραυγή από τους θεατές ο εν λόγω κύριος ξεσπά,μιας και στο δικό του κόσμο τέτοιες ενέργειες δεν κατακρίνονται.
Αυτή η ιστορία μας παρουσιάζει το ότι ζούμε σε μια κοινωνία που προωθεί την βια.Θα μπορούσαμε πολύ καλύτερα να πούμε ότι μια κουλτούρα βίας είναι βαθιά εγγεγραμμένη στο πολιτιστικό DNA της Ελλάδος.Το video του συμβάντος εδώ και ώρες κάνει το γύρω στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης,με τους χρήστες να παρουσιάζουν αρνητικά αλλά και να καταδικάζουν αυτή την πράξη.Ωστόσο,παρατηρούμε οτι μέσω αυτών γίνεται προβολή του φαινομένου της βίας,ενώ απουσιάζουν οι προβληματισμοί.Κανένας δεν σκέφτεται το "Πως φτάσαμε ως εδώ","Τι φταίει" ή "Τι πρέπει να γίνει σε ατομικό και συλλογικό για να αλλάξει αυτή η κατάσταση".

Από τα παραπάνω,αντιλαμβανόμαστε πως εί.αστε αντιμέτωποι με την κρίση-ηθική αλλά και κοινωνικών αξιών-γεγονός που χρίζει τηνεπιτακτική αμάγκη αντιμετώπισης από τα ίδια τα άτομα αλλά και τα ίδια τα συλλογικά όργανα.Για ένα καλύτερο αύριο στο οποίο η ισότητα ανάμεσα στα δύο φύλα και ο  σεβασμός δεν θα είναι ένα κενό γράμμα.

Δείτε το video



Post a Comment

Νεότερη Παλαιότερη