Κυριακή της Απόκρεω



ταν λθης Θες, π γς μετ δξης, κα τρμωσι τ σμπαντα· ποταμς δ το πυρς πρ το Βματος λκ, κα ββλοι νογωνται, κα τ κρυπτ δημοσιεωνται· ττε ῥῦσα με, κ το πυρς το σβστου, κα ξωσον, κ δεξιν σου με στναι, Κριτ δικαιτατε.
Τ ατ μρ, τς δευτρας κα δεκστου Παρουσας το Κυρου μν ησο Χριστο μνεαν ποιομεθα.
Τ φτ φιλανθρωπίᾳ σου, Χριστ Θες, τς εκταας σου φωνς μς καταξωσον, κα τος κ δεξιν σου συναρθμησον, κα λησον μς. μν.
ταν τθωνται θρνοι, κα νογωνται ββλοι, κα Θες ες κρσιν καθζηται, ποος φβος ττε! γγλων παρισταμνων ν φβ, κα ποταμο πυρς λκοντος, τί ποισομεν ττε ο ν πολλας μαρταις πεθυνοι νθρωποι; ταν δ κοσωμεν καλοντος ατο, τος ελογημνους το Πατρς ες βασιλεαν, μαρτωλος δ ποπμποντος ες κλασιν, τίς ποστσεται τν φοβερν κενην πφασιν; λλ μνε φιλνθρωπε Σωτρ, Βασιλες τν αἰώνων, πρν τ τλος φθσ, δι τς μετανοας πιστρψας λησν με.
Α προλαβοσαι δύο παραβολαί, καί μάλιστα το σώτου, παρέστησαν μν τήν κραν το Θεο φιλανθρωπίαν καί γαθότητα. λλ' να μή τινες, ες ταύτην μόνην θαρροντες, διάγνωσιν μελς, καί τόν καιρόν τς αυτν σωτηρίας πραγματευόμενοι πιμένωσιν ες τήν μαρτίαν, καί οτως ρπάση ατούς αφνιδίως θάνατος¨ διά τοτο ο θειότατοι πατέρες ταξαν σήμερον τήν ορτήν καί νάμνησιν τς δεκάστου δευτέρας παρουσίας το Χριστο, νθυμίζοντες δι' ατς τούς τοιούτους, τί ο μόνον φιλάνθρωπος στίν, Θεός, λλά καί κριτής δικαιότατος, καί ποδίδωσιν κάστω κατά τά ργα ατο.
Σκοπός ον τν γίων Πατέρων στίν, να, διά τς νθυμίσεως τς φοβερς κείνης μέρας, διεγείρωσιν μς κ το πνου τς μελείας πρός ργασίαν τς ρετς, καί προτρέψωσιν ες φιλαδελφίαν καί συμπάθειαν.
πειδή δέ τ ρχομένη Κυριακή τς Τυροφάγου ποιομεν τήν νάμνησιν τς το δάμ ξορίας κ το Παραδείσου τς τρυφς, τις στίν ρχή το παρόντος βίου, δλον τι σημερινή ορτή λογίζεται ς τελευταία πασν διότι ες ταύτην ληθς τελευτσι τά μέτερα πάντα καί κόσμος ατός.
+Ιερεύς Ιωάννης Σουρλίγγας 

Post a Comment

Νεότερη Παλαιότερη